8.6 C
Greece
16 Νοεμβρίου, 2024
ΑΠΟΨΕΙΣ ΒΙΒΛΙΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Δέσποινα Ανθοπούλου

“ΣΣΑΜΠΑΤ” της Γιώτας Κοντογεωργακοπούλου, γράφει η Δέσποινα Ανθοπούλου

Η άποψη της Δέσποινας Ανθοπούλου για το βιβλίο
***

.

ΣΣΑΜΠΑΤ
Συγγραφέας: Γιώτα Κοντογεωργακοπούλου
Εκδόσεις Bell

.

Σσαμπάτ σημαίνει ανάπαυση για τον Ιουδαϊσμό, είναι μέρα που δεν επιτρέπεται η εργασία και οι άνθρωποι αφήνουν για λίγο τον υλικό κόσμο, για τον πνευματικό. 

Είναι η έβδομη μέρα της εβδομάδας, αφιερωμένη στον στοχασμό, την οικογένεια και στο φαγητό. Ξεκινάει με τη δύση του ηλίου, την Παρασκευή (παρασκευάζω – προετοιμάζω) και τελειώνει με τη δύση του ηλίου το Σάββατο.   ΣΣΑΜΠΑΤ, ο τίτλος του βιβλίου και το μυαλό του αναγνώστη κάνει αμέσως τον συνειρμό με την εβραϊκή ιστορία. Ένα εξώφυλλο με τη φωτογραφία μιας οικογένειας, από άλλη εποχή που σε προτρέπει να εισχωρήσεις στην ιστορία της.

ΗΡΘΕ ΤΟ ΚΑΚΟ. ΤΟ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟ. ΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ. ΚΑΙ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΔΕΝ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΤΑΙ. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΡΩΜΑ ΝΑ ΤΟΝ ΠΕΙΣ

Ιωάννινα, λίγες μέρες πριν από τα Χριστούγεννα, ένας αστυνόμος καλείται να λύσει το μυστήριο μιας εξαφάνισης, αυτή της νεαρής φοιτήτριας Φραγκίσκης.  Έξι μήνες πριν, τη μικρή κοινωνία του κάστρου των Ιωαννίνων, τάραξε η δολοφονία της Μαργαρίτας Παυλή.

Υπάρχει σύνδεση σε αυτές τις δυο ιστορίες;    

Όλες οι ιστορίες ξεκινούν και καταλήγουν στο ΥΠΟΓΕΙΟ, ένα βιβλιοπωλείο στο κάστρο των Ιωαννίνων. Ποia είναι η παρέα του ΥΠΟΓΕΙΟΥ και τι μυστικά κρύβει;

Ποιος είναι ο κουκλοποιός με τα γυναικεία ρούχα; Ποιος είναι ο Θεός που υποδύεται τον τιμωρό;

Η Στέλλα, ιδιοκτήτρια του, ανακαλύπτει στην αυλή του σπιτιού της το ημερολόγιο της γιαγιάς της, μέσα στο ιερό ύφασμα των Εβραίων, Σσαμπάτ. Εκεί, η  Εσθήρ, μια γυναίκα που της είχαν απαγορεύσει να ζωγραφίζει και με τις λέξεις κατάφερε να κρατήσει ζωντανές τις εικόνες, των τελευταίων ημερών, λίγο πριν τον ξεριζωμό των Εβραίων, Σάββατο 25 Μαρτίου 1944. Τρεις από τις ηρωίδες τις κρατά δεμένες το ιερό  «ύφασμα» . Το ημερολόγιο μετά από χρονιά θα φτάσει στα χέρια μιας ζωγράφου που δεν γνωρίζει από όρια, είναι όμως αυτά τα όρια που θα την οδηγήσουν στο βίαιο τέλος της;

ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ

Πριν προλάβει να καταλαγιάσει ο φόβος, το πτώμα μιας νεαρής κοπέλας, ανασύρεται από τη λίμνη Παμβώτιδας.  Στα μάτια όλων κάποιοι φαντάζουν ύποπτοι. Ειδικά όσοι έχουν την ταμπέλα, του «παράξενου». Κάπου εκεί η συγγραφέας μας μεταφέρει στη Σύρο και σε  ένα άλλο έγκλημα που συνέβη 26 χρόνια πριν. Τι μπορεί να συνδέει τα εγκλήματα και την εξαφάνιση, με τον αφανισμό της εβραϊκής κοινότητας;   

.

 .

Ένα πολυπρόσωπο βιβλίο που κινείται σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, χωρίς να μπερδεύει ή να κουράζει τον αναγνώστη. Όλοι οι χαρακτήρες έχουν ρόλο πρωταγωνιστή, κυριεύονται από πάθη, αδυναμίες και σκοτεινά μυστικά, τα οποία αποκαλύπτονται σταδιακά. Ό αναγνώστης ψάχνει τον ένοχο ανάμεσα σε ύποπτους χωρίς φαινομενικά κίνητρα, έτσι πρέπει να εισχωρήσει πιο βαθιά στην ψυχή του εν δυνάμει δολοφόνου.  Σε αυτό βοηθάει και ο τρόπος με τον οποίο η συγγραφέας διεισδύει στον ψυχισμό των πρωταγωνιστών της και παρουσιάζει με μαεστρία κάθε πτυχή του, αποκαλύπτει τις αδυναμίες τους, μα και τη δύναμη που κρύβουν μέσα τους. Εκεί ανάμεσα τους, οι «διαφορετικοί», οι «λοξοί» και «παράξενοι», σε μια κοινωνία αφιλόξενη που πάντα τους βάζει στο pεριθώριο.                                                                                                                       

Η Γιώτα Κοντογεωργακοπούλου δημιούργησε ένα συναρπαστικό αστυνομικό μυθιστόρημα, με κοινωνικά και πολιτικά στοιχεία. Με καταιγιστικό ρυθμό και συνεχείς ανατροπές και αγωνία από την πρώτη μέχρι την τελευταία του σελίδα.

Σε αυτό το παραμύθι τα τέρατα, προδίδουν και διψούν για εκδίκηση, μα πάντα στο τέλος νικάει το φως.

Λίγα λόγια για το βιβλίο

.

Τι κρύβει «Το Υπόγειο», το βιβλιοπωλείο που στεγάζεται σε ένα παλιό εβραϊκό σπίτι στο κάστρο των Ιωαννίνων;
Ποιο θαμμένο μυστικό συνδέει την παρέα των θαμώνων του;

Ποια σχέση έχουν όλα αυτά με την εξαφάνιση μιας μεταπτυχιακής φοιτήτριας από τη Σύρο, τη δολοφονία μιας νεαρής γυναίκας μέσα στο κάστρο και το πτώμα που επιπλέει στη λίμνη με μια ζώνη δεμένη στο λαιμό;

Τι αποσιωπούν ο κουκλοποιός με τα γυναικεία ρούχα που όλοι φωνάζουν «Ντυμένο» και ο «Θεός» που υποδύεται τον τιμωρό;
Λίγες μέρες πριν από τα Χριστούγεννα και ενώ η πόλη υποχωρεί στο εορταστικό φολκλόρ, με το χιόνι να επιμένει και την ομίχλη να σκεπάζει τα πάντα, άνθρωποι με διαφορετικές
ζωές και αφετηρίες, έχοντας ο ένας άγνοια για την πραγματική ταυτότητα του άλλου, καταλήγουν κομμάτια του ίδιου παζλ.
Αν σκάψεις την ομίχλη, θα φτάσεις σε μια ιστορία παλιά. Μια ιστορία «σφηνωμένη» στην καρδιά της πόλης.
Ένα Σσαμπάτ που κανείς δεν ξέχασε. Και ίσως γι’ αυτό όλα να συμβαίνουν ξανά ημέρα Σάββατο.
Τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται.
H πρώτη του χρόνου ξημερώνει με άγριο φως.

.

.

Λίγα λόγια για τη συγγραφέα

.

Γιώτα Κοντογεωργοπούλου

H Γιώτα Κοντογεωργοπούλου γεννήθηκε στην Πάτρα. Σπούδασε Ιστορία-Αρχαιολογία στα Ιωάννινα και Δημοσιογραφία στην Αθήνα. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος σε εφημερίδες, τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς, περιοδικά και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης σε Ιωάννινα, Αθήνα και Πάτρα, αλλά και στον τομέα της πολιτικής επικοινωνίας. Είναι
διευθύντρια σύνταξης στο ειδησεογραφικό portal thebest.gr.
Έχει γράψει στίχους και κείμενα για δέκα θεατρικές και μουσικές παραστάσεις (ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Πάτρα – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, Θέατρο Ιθάκης κ.ά). Το 2020 κυκλοφόρησε από την Ωκεανίδα το μυθιστόρημά της Η μυρωδιά του αχινού. Έχει γράψει επίσης το βιβλίο Ιστορίες εστίασης στην Πάτρα του 20ού αιώνα (εκδόσεις Το δόντι) και το Ιστορικό Ημερολόγιο του Εμπορικού Συλλόγου της Πάτρας (εκδόσεις Το δόντι). Είναι μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Πελοποννήσου-Ηπείρου-Νήσων.
email: espilkon1@gmail.com
Facebook: Γιώτα Κοντογεωργοπούλου – Συγγραφέας

.

Σύνταξη και επιμέλεια: Δέσποινα Ανθοπούλου

.

 

 

Please follow and like us:
error678
fb-share-icon
Tweet 124
fb-share-icon20

Related posts

“ΓΙΝΑΤΙ. Ο ΣΟΦΟΣ ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ” του Γιάννη Καλπούζου, γράφει η Φαίη Δεληγιώργη

Μεγακλής

“Το εργαστήριο με τις κούκλες” της Ελίζαμπεθ Μακνίλ, γράφει η Καλλιόπη Γιακουμή-Κουγιώνη

Καλλιόπη Γιακουμή

“Μια νύχτα ακόμη” του Κώστα Κρομμύδα, γράφει η Καλλιόπη Γιακουμή

Καλλιόπη Γιακουμή

Αφήστε Ένα Σχόλιο