Η άποψη της Καλλιόπης Γιακουμή για το βιβλίο
.
.
Στο νέο μυθιστόρημα του Βαγγέλη Μαργιωρή, σασπένς και μυστήριο, χτυπάνε κόκκινο… Φόνοι, ίντριγκες, ληστείες, ατυχήματα, γεμίζουν τις σελίδες του, κρατώντας τον αναγνώστη γαντζωμένο στη ροή της αφήγησης, μέχρι την τελευταία σελίδα. Η θερμοκρασία ανεβαίνει και η αδρεναλίνη μένει στα ύψη… Ένα μεθυστικό κοκτέιλ συναισθημάτων, μέσα από ένα κείμενο στιβαρό, αιματοβαμμένο, αινιγματικό, ανατρεπτικό, ατμοσφαιρικό.
Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα με καταιγιστική δράση, από έναν συγγραφέα που ξέρει να βάζει τον αναγνώστη αμέσως στην υπόθεση εμμένοντας στην ουσία και απαλείφοντας κάθε περιττό στοιχείο. Προκαλεί τόση αγωνία, που διαβάζεται με γρήγορο ρυθμό, αν όχι απνευστί. Η μαεστρία του Βαγγέλη Μαργιωρή εντοπίζεται όχι μόνο στον ρυθμό της αφήγησης, στην ανάλυση των χαρακτήρων του και στη δομή του έργου του, αλλά και στο ότι σε αυτό, στο δεύτερο βιβλίο του ”Όμορφη πόλη-Το σπίτι με την κόκκινη πόρτα”, γράφει ως ένας έμπειρος συγγραφέας, πολυγραφέστατος και με πολλούς τίτλους στη βιβλιογραφία του.
Εξαιρετική η σύλληψη, όπως και η πλοκή του βιβλίου. Μια ιστορία άρτια, αριστοτεχνικά δομημένη, με δυνατούς χαρακτήρες και σφιχτοδεμένη πλοκή που κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον από την αρχή μέχρι το τέλος. Υπάρχει ένας κεντρικός ήρωας, ο κύριος Αδαμόπουλος, που με τον ιδιότυπο χαρακτήρα του κυριεύει αμέσως το μυαλό του αναγνώστη, που προσπαθεί να διεισδύσει στις πιο μύχιες σκέψεις του..Οι αντιήρωες του βιβλίου προσφέρουν στο βιβλίο τη δική τους προσωπική πινελιά. Με αριστουργηματικό τρόπο υφαίνουν μια συναρπαστική πλοκή, βασισμένη στις αντιθέσεις μιας πληθώρας χαρακτήρων, των δικών τους, και δεν επιτρέπουν στο βιβλίο να “ξεχειλώσει” ούτε ένα λεπτό.
Η γραφή του Βαγγέλη Μαργιωρή είναι γοητευτική, με μια διάχυτη διακριτική ποιητικότητα και έχει την ικανότητα να σε βάζει έντεχνα μέσα στην δίνη των γεγονότων, κάνοντάς σε να συμπάσχεις με τους ήρωες του με έναν τρόπο απόλυτα φυσικό, αποζητώντας τη δικαίωση μαζί τους. Όλο το βιβλίο ωστόσο χαρακτηρίζεται από μια έντονη, υποβλητική ατμόσφαιρα, χωρίς να λείπει το χιούμορ σε μικρές, καλομελετημένες δόσεις. Με αυτόν τον τρόπο ο συγγραφέας δεν καταφέρνει μόνο να κρατάει τον αναγνώστη του, αλλά πραγματικά τον συναρπάζει, κατορθώνοντας διαρκώς να τον εκπλήσσει, ενώ αβίαστα τον πείθει να αλλάξει ακόμα και τον τρόπο που σκέφτεται ή τον τρόπο που “διαβάζει” τους ανθρώπους γύρω του.
Ο συγγραφέας γνωρίζει πώς να κορυφώνει την ψυχολογική κατάσταση των ηρώων του, παρασύροντας και τον αναγνώστη σε μια αγωνία από την οποία δεν απαλλάσσεται παρά μόνο μετά το τέλος του βιβλίου. Οι ήρωες και οι πράξεις τους τον επηρεάζουν συναισθηματικά σαν να πρόκειται για τους ανθρώπους της διπλανής του πόρτας. Δομημένοι σωστά και με βάθος, λειτουργούν σαν το μέσο που χρειάζεται ο συγγραφέας για να μεταφέρει το κοινωνικό του σχόλιο, να προβληματίσει και με ένα ραφινάτο μαύρο χιούμορ– όπου χρειάζεται-να θίξει και να προβληματίσει, προσφέροντας με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο, τροφή για σκέψη στους αναγνώστες του βιβλίου του ”Όμορφη πόλη-Το σπίτι με την κόκκινη πόρτα”
Πολλά πράγματα και θέματα δείχνουν να απασχολούν τον συγγραφέα. Η απουσία σωστών προτύπων, η μοναχικότητα των ατόμων, η περιθωριοποίηση του ανθρώπου από τον άνθρωπο, η αποξένωση, η υιοθεσία λάθος αξιών, η έλλειψη ορίων και πολλά άλλα. Πολλά είναι και τα ερωτήματα που δημιουργεί..
Τι διαμορφώνει τον χαρακτήρα των ανθρώπων, τι τον αλλάζει και πόσο; Πως πρέπει να εκφράζεται η μητρική αγάπη; Υπάρχουν όρια στην προστασία που προσφέρει; Τι είναι κοινωνικά αποδεκτό και τι όχι; Μέχρι πού μπορεί να σπρώξει κάποιον η ανάγκη για επιτυχία; Τι μπορεί να θυσιάσει στον βωμό της αγάπης για τα χρήματα;
Το τέλος στο βιβλίο ανατρέπεται αρκετές φορές, όχι μόνο ως προς το ποιος είναι ο ένοχος, αλλά και ως προς τις συμπεριφορές που ξετυλίγονται, αλλά και την τύχη των ηρώων, όσο ιστορίες και ψεύδη ξεσκεπάζονται.
Η αστυνομική λογοτεχνία γνωρίζει άνθιση και όλο και περισσότερο στη χώρα μας. Αστυνομικά βιβλία εκδίδονται συνέχεια. Τα περισσότερα είναι δύσκολο να τα αφήσεις πριν τα τελειώσεις. Το μυστήριο, που συνήθως αποκαλύπτεται στις τελευταίες σελίδες, σε κρατάει ξέπνοο μέχρι τέλους. Δεν είναι όμως όλα τα μυστήρια το ίδιο συναρπαστικά, ούτε και ο τρόπος γραφής τους άξιος λόγου και, πολύ περισσότερο, δεν μπορούν να σε εντυπωσιάσουν μέχρι το τέλος τους. Το μυθιστόρημα ”Όμορφη πόλη-Το σπίτι με την κόκκινη πόρτα” είναι όμως ένα από αυτά και σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα!!
Πίσω από την κόκκινη πόρτα βρίσκεται ο κόσμος του κυρίου Αδαμόπουλου, το δικό του υποφωτισμένο άβατο όπου το παρελθόν είναι κυρίαρχο και οικείο.
Έξω στον δρόμο τα πάντα –αυτοκίνητα, κόσμος, υποχρεωτικές συναναστροφές– είναι θορυβώδη και ενοχλητικά.
Οι άλλοι πιστεύουν πως η πόλη τους είναι όμορφη, γεμάτη ζωή και ενέργεια.
Στην Όμορφη Πόλη ο κύριος Αδαμόπουλος είναι μόνος και αυτή η κατάσταση είναι ιδανική. Στην εργασία του, όμως, ο κύριος Αδαμόπουλος είναι παραγκωνισμένος.
Και αυτή είναι μια κατάσταση για την οποία μπορεί και να σκότωνε για να την αλλάξει…
Ποιος είναι πραγματικά ο κύριος Αδαμόπουλος;
Ακολουθώντας ένα ιδιότυπο και πρωτότυπο μοτίβο, ο Βαγγέλης Μαργιωρής διεισδύει στον ψυχικό κόσμο ενός ταραγμένου μυαλού και οδηγεί την ανάγνωση σε μονοπάτια απροσπέλαστα και σκοτεινά.
.
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα
.
Βαγγέλης Μαργιωρής
Ο Βαγγέλης Μαργιωρής γεννήθηκε τον Οκτώβριο του 1973 στη Σάμο, μετακόμισε μικρός και έκτοτε κατοικεί στην Αθήνα. Αν και σπούδασε λογιστική, δεν χάθηκε στους αριθμούς, αλλά αντίθετα δηλώνει ορκισμένος οπαδός της λογοτεχνίας.
Σήμερα παραμένει πιστός αναγνώστης, ενώ παράλληλα δημιουργεί τους δικούς του κόσμους στις δικές του ιστορίες.
Δύο από αυτές κυκλοφορούν ήδη.
.
Επιμέλεια και σύνταξη Καλλιόπη Γιακουμή-Κουγιώνη
.