Στήλη: “Αυτό το ήξερες..;; Πως..Που..Γιατί..;;
ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΠΟΥ ΔΙΕΠΡΑΞΑΝ ΦΟΝΟ.
Ο Γουίλιαμ Μπάροουζ σκότωσε τη γυναίκα του με τον πλέον κωμικοτραγικό τρόπο, η συγγραφέας αστυνομικών ιστοριών Αν Πέρι είχε σκοτώσει τη μητέρα της καλύτερης της φίλης και ο συγγραφέας του «Αμόκ», απλώς περιέγραφε στο βιβλίο του έναν πραγματικό, άγριο φόνο που είχε νωρίτερα κάνει ο ίδιος!
Διάσημοι συγγραφείς ιστοριών για εγκλήματα και φρικιαστικές δολοφονίες έχουν διαπράξει κι οι ίδιοι άγρια, στυγερά ή τρελά εγκλήματα. Από τον Γουίλιαμ Μπάροουζ, ο οποίος σκότωσε μεθυσμένος τη γυναίκα του, μέχρι τον serial killer συγγραφέα του «Καθαρτήριου», τον Ιάπωνα δολοφόνο – κανίβαλο και τον συγγραφέα που έκανε διάσημο έργο το φριχτό του έγκλημα («Αμόκ»), δείτε τις ιστορίες διάσημων συγγραφέων, οι οποίοι διέπραξαν εγκλήματα.
Μια ιδιαίτερη και ξεχωριστή θέση στη λίστα παίρνει η «βασίλισσα» της αστυνομικής λογοτεχνίας, Αγκάθα Κρίστι, η οποία δεν κατηγορήθηκε ούτε ομολόγησε ποτέ κανένα έγκλημα, πρωταγωνίστησε όμως σε ένα αληθινό αστυνομικό μυστήριο που δεκαετίες μετά τον θάνατό της παραμένει άλυτο…
Γουίλιαμ Μπάροουζ, ο συζυγοκτόνος
Έγινε διάσημος για το ψυχεδελικό γράψιμό του ως ένας από τους κορυφαίους εκπροσώπους της αποκαλούμενης Beat Generation, αλλά και για τον έξαλλο τρόπο ζωής του, τις εξάρσεις του σε αλκοόλ και ναρκωτικά. Ακόμα ένα γεγονός που χαρακτηρίζει την ιστορία του Γουίλιαμ Μπάροουζ είναι ότι έγινε επίσης γνωστός και για τη δολοφονία της συζύγου του, Τζόαν Βόλμερ Ανταμς. Ο τρόπος και ο λόγος για τον οποίο τη σκότωσε μετατρέπουν την ιστορία σε ιλαροτραγωδία με μακάβριο αποτέλεσμα.
Το ζευγάρι βρισκόταν στο Μεξικό, όταν αποφάσισαν να αναπαραστήσουν τη σκηνή που ο Γουλιέλμος Τέλλος πετυχαίνει με ένα τόξο ένα μήλο στο κεφάλι του γιου του. Το μήλο τοποθετήθηκε στο κεφάλι της συζύγου του, ο Μπάροουζ δεν χρησιμοποίησε τόξο αλλά όπλο. Το εγχείρημα είναι δύσκολο και απαιτεί ψυχραιμία, στην προκειμένη περίπτωση ήταν και οι δύο μεθυσμένοι πριν το επιχειρήσουν. Οπως ήταν φυσικό κι επόμενο, η Τζόαν έπεσε νεκρή από το χέρι του συζύγου της. Ο Μπάροουζ συνελήφθη και πέρασε 13 μέρες στη φυλακή, μέχρι που ο αδερφός του κατάφερε να πληρώσει και να τον βγάλει. Κριτικοί του έργου του εκτιμούν ότι το γεγονός έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη μετέπειτα συγγραφική δράση του.
Αν Πέρι, η 15χρονη δολοφόνος
Η Αν Πέρι σήμερα είναι μια γνωστή συγγραφέας αστυνομικών ιστοριών με πιστό κι αφοσιωμένο κοινό. Το παρελθόν της κρύβει μια απίστευτη ιστορία, η οποία έχει μεταφερθεί μάλιστα και στον κινηματογράφο. Οταν ήταν 15 ετών, η Πέρι -πρόκειται για ψευδώνυμο, τότε λεγόταν Τζούλιετ Χιουλμ- συμμετείχε στη δολοφονία της μητέρας της καλύτερης φίλης της. Αν σας θυμίζει κάτι η ιστορία, είναι γιατί πιθανόν την έχετε δει στην ταινία του Πίτερ Τζάκσον “Ουράνια πλάσματα” (με την Κέιτ Ουίνσλετ). Ο λόγος της δολοφονίας ήταν ότι τα δύο κορίτσια υποψιάζονταν πως η μητέρα της μιας ήθελε να τα χωρίσει.
Εννοείται πως μετά το φόνο τις χώρισαν. Γλίτωσαν τη θανατική ποινή μόνο λόγω του νεαρού της ηλικίας και έμειναν σε χωριστές φυλακές για μια πενταετία -ενώ βγήκε απαγορευτική εντολή για την οποιαδήποτε μεταξύ τους επικοινωνία.
Γιόχαν -Τζακ-Ουντερβέγκερ, ο serial killer
Ο Αυστριακός συγγραφέας του «Purgatory» (Καθαρτήριο) και serial killer τουλάχιστον 12 γυναικών -κυρίως ιερόδουλων- ξεκίνησε να γράφει όταν βρισκόταν ήδη στη φυλακή για δολοφονία. Η ιστορία ξεκινά το 1975, όταν καταδικάστηκε σε θάνατο για το στραγγαλισμό 18χρονης. Οσο βρισκόταν στη φυλακή, ξεκίνησε να γράφει ποιήματα, αργότερα και το «Καθαρτήριο» -το οποίο μεταφέρθηκε στο σινεμά.
Η πένα του τον έκανε γνωστό και δημοφιλή, κι αυτός ακριβώς ήταν ο λόγος που θαυμαστές του με επιρροή κατάφεραν να πετύχουν την απονομή χάρης και την απελευθέρωσή του ύστερα από 15 χρόνια. Η ιστορία ωστόσο είχε κακό τέλος.
Το 1992 συνελήφθη ξανά στο Μαϊάμι για τις δολοφονίες τουλάχιστον άλλων 10 γυναικών σε Αμερική και Ευρώπη. Την ίδια νύχτα αυτοκτόνησε -κρεμάστηκε- στο κελί του.
Μαρία Καρολίνα Γκιλ, δολοφόνος του εραστή της
Η χαρισματική συγγραφέας από τη Χιλή έγινε διάσημη για το λογοτεχνικό έργο της, τις κριτικές της, αλλά και για την αμφιλεγόμενη ζωή της. Το 1956 πυροβόλησε και σκότωσε τον εραστή της και καταδικάστηκε σε τρία χρόνια φυλάκιση.
Οσο βρισκόταν στη φυλακή, έγραψε το βιβλίο Women’s Prison, ένα συνδυασμό φαντασίας και προσωπικών εμπειριών.
Οι υψηλές γνωριμίες της σε λογοτεχνικούς κύκλους και φιλία της με τη βραβευμένη με Νόμπελ Γκαμπριέλα Μπστράλ οδήγησαν στο να της απονεμηθεί χάρη.
Πέθανε ελεύθερη το 1996 στα 83 της.
Ισέι Σαγκάουα, ο κανίβαλος
Δίπλα στο όνομά του, συνήθως ακολουθεί ο χαρακτηρισμός: Ο κανίβαλος που αφέθηκε ελεύθερος. Οχι, δεν πρόκειται για σχήμα λόγου, αλλά για κυριολεκτική πραγματικότητα. Οχι μόνο έγραψε εκτενώς πάνω στον φόνο, αλλά ομολόγησε κι έναν, αυτόν μιας πανέμορφης Ολλανδής φοιτήτριας, η οποία το 1981 πήγε στο σπίτι του -τότε- στο Παρίσι για δείπνο. Τη δολοφόνησε, την τεμάχισε και τελικά την έφαγε, όπως ήρεμα ομολόγησε αργότερα στην αστυνομία.
Δεν καταδικάστηκε, διότι διαγνώστηκε με εγκεφαλίτιδα και οι γιατροί περίμεναν τον θάνατό του μέσα σε λίγες εβδομάδες. Δεν συνέβη κάτι τέτοιο.
Επέστρεψε στην Ιαπωνία, ανάρρωσε σε ψυχιατρική κλινική και από το 1986 ζει ελεύθερος στο Τόκιο. Εγραψε μάλιστα και βιβλίο σχετικά με το έγκλημα, στο οποίο περιγράφει πώς «…έλιωνε στο στόμα σαν ωμός, τρυφερός τόνος».
Χανς Φαλάντα, ο βίαιος πότης
Ο Γερμανός Χανς Φαλάντα έγινε γνωστός αρχικά για το δημοσιογραφικό, αργότερα και για το συγγραφικό έργο του με θέμα κυρίως τη ζωή στο Βερολίνο τη δεκαετία του ’20. Συγγραφέας βιβλίων όπως το «Little Man, What Now», «Every man dies alone» (στα ελληνικά έχουν κυκλοφορήσει το αυτοβιογραφικό «Ο πότης» και το «Μόνος στο Βερολίνο»), συναντήθηκε με το έγκλημα στα εφηβικά του χρόνια, όταν έκανε προσπάθεια αυτοκτονίας μαζί με τον στενότερο του φίλο -εικάζεται πως υπήρχε αίσθημα μεταξύ τους. Ο Φαλάντα σκότωσε το φίλο του κι απέτυχε να αυτοκτονήσει, όμως δεν φυλακίστηκε, αλλά εστάλη για νοσηλεία σε ψυχιατρείο, όπου αργότερα διαγνώστηκε απολύτως λογικός κι αφέθηκε ελεύθερος.
Το αλκοόλ και τα ναρκωτικά καθόρισαν σε μεγάλο βαθμό την πορεία του, ενώ ένα βίαιο περιστατικό υπήρξε και στην ενήλικη ζωή του, όταν σε καβγά πυροβόλησε τη γυναίκα του.
Αγκάθα Κρίστι, το κορίτσι που εξαφανίστηκε
Οχι, εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με έγκλημα, αλλά με τη -λογοτεχνικά- βασίλισσα του εγκλήματος κι ένα μεγάλο μυστήριο που δεκαετίες μετά το θάνατό της παραμένει άλυτο. Ο λόγος βεβαίως για την εξαφάνιση της θρυλικής κυρίας της αστυνομικής λογοτεχνίας, Αγκάθα Κρίστι.
Η ιστορία που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 1926 θυμίζει σε πολλά το σημερινό… λογοτεχνικό και κινηματογραφικό Gone Girl (Το κορίτσι που εξαφανίστηκε). Η Αγκάθα Κρίστι φίλησε την κόρη της για καληνύχτα, μπήκε στο αυτοκίνητο και εξαφανίστηκε!
Το αυτοκίνητό της βρέθηκε μερικά μίλια μακριά. Εκείνη παρέμενε άφαντη. Για 11 μέρες σύσσωμη η Αγγλία αναζητούσε την αγαπημένη κυρία του εγκλήματος. Στην αναζήτηση συμμετείχαν οι πάντες -αστυνομικές δυνάμεις, σκυλιά και πάνω από 15.000 εθελοντές, ενώ σύντομα άρχισαν να δημιουργούνται υποψίες ότι ο συζυγός της, ο οποίος την απατούσε με τη γραμματέα του- τη δολοφόνησε. Εντεκα μέρες μετά, εμφανίστηκε σε ξενοδοχείο με σπα στο Χάρογκεϊτ, όπου διέμενε έχοντας δώσει το όνομα της ερωμένης της συζύγου του. Ποιο στόχο είχε η εξαφάνιση και γιατί δεν έδινε σημεία ζωής την ώρα που ολόκληρη η Αγγλία την αναζητούσε; Δεν αποκαλύφθηκε ποτέ…
Εικάζεται ότι έπαθε αμνησία ή απλώς θέλησε με κάποιο τρόπο, συνειδητά ή ασυνείδητα, να εκδικηθεί για την απιστία…
Κρίστιαν Μπάλα, βιβλίο και φόνος
Το 2003, ο Πολωνός Κρίστιαν Μπάλα κυκλοφόρησε το πρώτο βιβλίο του με τίτλο «Αμόκ». Το βιβλίο αφηγούνταν την ιστορία μιας δολοφονίας παραθέτοντας στοιχεία που έκπληκτοι οι αστυνομικοί παρατήρησαν ότι ταίριαζαν με μια άλυτη δολοφονία που ερευνούσαν από το 2000. Διαπίστωσαν επίσης πως τα στοιχεία που υπήρχαν στο βιβλίο θα μπορούσαν να είναι γνωστά μόνο στον δράστη της. Ουσιαστικά, ο συγγραφέας στο βιβλίο έγραψε μια φανταστική αφήγηση ενός πραγματικού άγριου φόνου που είχε ο ίδιος διαπράξει. Επρόκειτο για τον φόνο του Ντάριους Γιανιστζέφσκι, νέου εραστή της πρώην γυναίκας του, τον οποίο βασάνισε και ακρωτηρίασε πριν πετάξει στο ποτάμι.
Το 2007 καταδικάστηκε σε 25 χρόνια φυλάκισης, ενώ παράλληλα οι πωλήσεις του βιβλίου του εκτοξεύονταν στα ύψη. Υπάρχουν αστυνομικές αναφορές ότι ετοίμαζε ένα δεύτερο βιβλίο, για τις ανάγκες του οποίου σχεδίαζε άλλον ένα φόνο.
Πηγή: Χριστίνα Κατσαντώνη για Toc
Please follow and like us: