Η άποψη της Φαίης Δεληγιώργη για το βιβλίο
“ΟΙ ΜΑΓΙΣΣΕΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ”
Συγγραφέας Imogen Edwards – Jones
Εκδόσεις Διόπτρα
“Οι Μάγισσες της Αγίας Πετρούπολης”, είναι ένα εξαιρετικό βιβλίο, ένα ιστορικό μυθιστόρημα της δημοσιογράφου και συγγραφέα Imogen Edwards – Jones, ατμοσφαιρικό και εντελώς εναρμονισμένο με την εποχή στην οποία αναφέρεται. Ένα έξοχο βιβλίο, που παντρεύει με μαεστρία την πραγματικότητα, που αποτελεί και το μεγαλύτερο μέρος του, με την μυθοπλασία.
Η συγγραφέας μετά από πολυετή έρευνα, γύρω από την ιστορία των τσάρων Ρομανόφ και την ταραγμένη εποχή της τότε Ρωσίας, εμπνεύστηκε από αυτήν και με καμβά τις σελίδες του βιβλίου της, κέντησε με λέξεις ένα επιβλητικό μυθιστόρημα, που αξίζει να διαβαστεί, όχι μόνο για την υπέροχη λεπτοδουλεμένη γραφή της συγγραφέως, αλλά και για την ιστορία που διατρέχει τις σελίδες του, που με αντικειμενικότητα και χωρίς να κουράζει, περνάει άμεσα στον αναγνώστη!
Ένα βιβλίο που σίγουρα μαγεύει τον αναγνώστη που θα το διαβάσει όπως μαγεύουν και οι δύο “Μαύρες Πριγκίπισσες”, που με τα οράματα τους και τις σκοτεινές δυνάμεις που διέθεταν, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο σε αυτό το σπάνιο κομμάτι της ιστορίας, λίγο πριν το ξέσπασμα της Ρωσικής επανάστασης.
“Οι Μάγισσες της Αγίας Πετρούπολης”, δυο πριγκίπισσες, η Μιλίτσα και η Στάνα, φεύγουν από το μικρό και φτωχό βασίλειο του Μαυροβουνίου και από τον πάμφτωχο βασιλιά πατέρας τους, για να αναζητήσουν την τύχη τους και να παντρευτούν άνδρες με εξέχουσα θέσεις στην Αγία Πετρούπολη και στην αυλή των Ρομανόφ. Ο στόχος τους γρήγορα επιτυγχάνεται, παρά την απαξίωση της αριστοκρατικής κοινότητας λόγω της ξεπεσμένης θέσεως τους και της επαρχιώτικης καταγωγής τους.
Η καταξίωση δεν θα αργήσει να έρθει καθώς οι δύο απτόητες αδερφές, εισχωρούν στο παλάτι των Ρομανόφ και δίπλα στην Τσαρίνα Αναστασία, την απελπισμένη αυτοκράτειρα, που μετά από τις τέσσερις κόρες της, προσπαθεί απεγνωσμένα και με διαφορετικούς τρόπους, να συλλάβει τον πολυπόθητο διάδοχο, για να συνεχιστεί η τριών αιώνων, δυναστεία των Ρομανόφ.
Δίπλα στον τσάρο Νικόλαο και την τσαρίνα Αναστασία, οι δύο αδερφές θα εξαντλήσουν όλες τις υπερφυσικές δυνατότητες που διαθέτουν για να πετύχουν τους θεμιτούς και αθέμιτους στόχους τους.
Πίστες στο τσαρικό ζεύγος, ζουν μια πολυτελή ζωή, μέσα στα μεγάλα σαλόνια της Αγίας Πετρούπολης, ακριβώς δίπλα από τον πεινασμένο λαό, που λιμοκτονεί σε κάθε γωνιά, της παγωμένης αυτής χώρας.
Και καθώς τα πολιτικά γεγονότα της Ρωσίας την φέρνουν όλο και πιο κοντά στο χείλος της επανάστασης και η ασθένεια του μικρού τσαρέβιτς Αλεξέι, τον φέρνει όλο και πιο κοντά στον θάνατο, η εμφάνιση του Ρασπούτιν παρέα με τις υποτιθέμενες υπερφυσικές του ικανότητες, διεισδύει στην υψηλή κοινωνία της Αγίας Πετρούπολης, σε μια εποχή που ο μυστικισμός και ο αποκρυφισμός, μονοπωλούσε το ενδιαφέρον στα σαλόνια της εποχής. Εύκολα ο διαβόητος καλόγερος Ρασπούτιν, καταφέρνει να αποκτήσει φανατικούς θαυμαστές ανάμεσα τους και το Αυτοκρατορικό ζεύγος, Νικόλαος και Αλεξάνδρα..
Η γνωριμία του με τις δύο αδερφές θα πυροδοτήσει μια σειρά από γεγονότα και μοιραίες εξελίξεις. Ένα γαϊτανάκι, συγκρούσεων και ανατροπών κατακλύζουν τις σελίδες του μυθιστορήματος, καθώς η θύελλα μαίνεται πάνω από το ρωσικό βασίλειο των Ρομανόφ.
Ο Αλέξιος Νικολάγεβιτς, ο φυσικός κληρονόμος του θρόνου της ρωσικής αυτοκρατορίας, γεννήθηκε για να διανύσει την σύντομη ζωή του, στις 12 Αυγούστου το 1904 και σύντομα διαγνώστηκε με την ασθένεια της αιμοφιλίας.
Η εξάρτηση της μητέρας του Αναστασίας, με τον Γκριγκόρι Ρασπούτιν και τις ”Μαύρες Πριγκίππισες”, ήταν καθοριστική. Οι δυο αδελφές μαζί με τον καλόγερο δουλεύοντας παρασκηνιακά και αθέατα για τον περισσότερο κόσμο, υπόσχονταν την θεραπεία της νόσου του μικρού Αλεξέι, μα αντί για αυτό, σύντομα οι ενέργειες τους, θα επέφεραν το τέλος της δυναστείας των Ρομανόφ.
Μέσα από την εμπνευσμένη ιστορία αυτού του πραγματικά μοναδικού βιβλίου και χάρη στην θαυμάσια πένα της συγγραφέως, ξετυλίγεται όλος ο πολυτελής και θλιβερός κόσμος του τσαρικού ζεύγους, Νικολάι και Αλεξάνδρας.
Ο αναγνώστης θα χαθεί μέσα στις σελίδες του βιβλίου, ανάμεσα σε ξόρκια και γητειές, ανάμεσα σε ναρκωτικές ουσίες και δαίμονες και θα έρθει αντιμέτωπος με σκοτεινά μυστικά, με τραγικά λάθη και παρανοϊκές καταστάσεις. Το βιβλίο αυτό, σε κρατάει δέσμιο στις σελίδες του και σε κάνει θεατή σε απίστευτες κινηματογραφικές εικόνες μέσα και έξω από τα τείχη του παλατιού των Ρομανόφ, που η περιγραφική δεινότητα της συγγραφέως σκιαγραφεί έξοχα.
Η Jones, πλέκει με επιδεξιότητα την πλοκή στο βιβλίο της. Παρασύρει τον αναγνώστη της στη δίνη των γεγονότων αβίαστα, με τις απίστευτες σκηνές και τους προσεκτικά μελετημένους διαλόγους που ντύνει το μυθιστόρημα της. Δεν ξεφεύγει από τα πραγματικά γεγονότα και ενσωματώνει την μυθοπλασία αριστοτεχνικά, χωρίς να παραποιεί την ιστορία.
“Οι Μάγισσες της Αγίας Πετρούπολης” είναι ένα καθαρό, ιστορικό μυθιστόρημα, εμπνευσμένο από αληθινούς χαρακτήρες, που διανύει την δυναστεία των τελευταίων τσάρων Ρομανόφ, την περίοδο 1889-1916. Το μεγαλείο των τσάρων, τα πολυτελή σαλόνια, η αριστοκρατία της εποχής, οι πολιτικές εξελίξεις, οι τελετές μαγείας, το αυτοκρατορικό ζευγάρι, ο διαστροφικός καλόγερος Ρασπούτιν και οι “Μαύρες πριγκίπισσες”, που ήταν και η αρχική έμπνευση της συγγραφέως για να γράψει το βιβλίο, συνθέτουν ένα μοναδικό αποτέλεσμα, ικανό να καθηλώσει κάθε αναγνώστη. Εξαιρετικά καλογραμμένο και βασισμένο σε αληθινά γεγονότα και χαρακτήρες σε αρπάζει στη δίνη της ιστορίας του από την πρώτη του σελίδα και σε κρατά δέσμιο του ως και την τελευταία.
Σύνοψη βιβλίου από το οπισθόφυλλο
Η Μιλίτσα και η Στάνα, κόρες του πάμφτωχου πια βασιλιά του Μαυροβουνίου, είναι αναγκασμένες να εκτελέσουν το καθήκον τους απέναντι στον πατέρα τους· να φύγουν από το πατρικό τους και να πάνε στην Αγία Πετρούπολη για να παντρευτούν άνδρες με εξέχουσες θέσεις στην Αυλή των Ρομανόφ. Από την πρώτη στιγμή νιώθουν απόβλητες, καθώς η αριστοκρατία τις κρατάει σε απόσταση λόγω της επαρχιώτικης καταγωγής τους και της ενασχόλησής τους με τον αποκρυφισμό. Απτόητες, αποφασίζουν να αφήσουν το στίγμα τους αναπτύσσοντας σχέση με τη μοναχική, καταθλιπτική τσαρίνα Αλεξάνδρα, με την οποία έχουν κάτι κοινό: λόγω της καταγωγής της, δεν είναι πλήρως αποδεκτή από τα μέλη της Αυλής.
Μετά από πολυάριθμες αποτυχημένες προσπάθειες να φέρει στον κόσμο έναν γιο και διάδοχο, η τσαρίνα είναι απελπισμένη και εναποθέτει τις ελπίδες της στις ειδικές γνώσεις των δύο αδελφών πάνω στη μαγεία.
Όσο πιο κοντά έρχονται οι δύο αδελφές με την τσαρίνα και την αυτοκρατορική οικογένεια, τόσο περισσότερο αναβαθμίζεται το κύρος τους, ενώ αποκτούν εξουσία. Η άφιξη ενός πνευματικού σαμάνου που ακούει στο όνομα Ρασπούτιν θα σφραγίσει αμετάκλητα όχι μόνο τη δική τους μοίρα, αλλά και τη μοίρα της ίδιας της Ρωσίας.
Οι Μάγισσες της Αγίας Πετρούπολης είναι ένα ατμοσφαιρικό ιστορικό μυθιστόρημα, εμπνευσμένο από αληθινούς χαρακτήρες, που αφηγείται τη συναρπαστική ιστορία δύο πριγκιπισσών στην Αυλή των Ρομανόφ, της τσαρίνας Αλεξάνδρας και του θρυλικού Ρασπούτιν.
Λίγα λόγια για την συγγραφέα
Imogen Edwards – Jones
Η Imogen Edwards-Jones είναι συγγραφέας περίπου 20 βιβλίων, ανάμεσα στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το βιβλίο The Taming of Eagles που έτυχε θερμής υποδοχής, με θέμα τις 100 πρώτες μέρες μετά την κατάρρευση του κομμουνισμού. Ανάμεσα στα μυθιστορήματά της είναι και τα My Canape Hell, Shagpile, The Wendy House και Tuscany for Begginners. Έχει συμμετάσχει στο Big Night Out (συλλογή διηγημάτων, με τη συμμετοχή διασήμων, από την Κέιτ Μος ως τον Μπομπ Γκέλντοφ, για την υποστήριξη του φιλανθρωπικού ιδρύματος War Charity) καθώς και στο In Bed With, μια συλλογή διηγημάτων ερωτικού περιεχομένου, στην οποία συμμετείχαν μεταξύ άλλων η Φέι Ουέλντον και η Έστερ Φρόιντ.
Είναι η δημιουργός της σειράς βιβλίων Babylon που γνώρισαν τεράστια επιτυχία, μεταξύ των οποίων και τα Hotel Babylon, Air Babylon, Fashion Babylon, Beach Babylon και Pop Babylon, που έγιναν best sellers στους Sunday Times.
Η σειρά αυτή έχει πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο αντίτυπα μόνο στην Αγγλία, μεταφράστηκε σε είκοσι γλώσσες και διασκευάστηκε σε τηλεοπτική σειρά για τη ζώνη υψηλής τηλεθέασης του BBC.
Από τις εκδόσεις Διόπτρα κυκλοφορεί το βιβλίο της Οι μάγισσες της Αγίας Πετρούπολης.
Σύνταξη και επιμέλεια: Φαίη Δεληγιώργη