Η ιστορία τους είναι ποτισμένη με αίμα και με τρόμο
Υπάρχουν κάποια σπίτια στην Αττική, τα οποία μπορεί να τα έχουμε προσπεράσει, ωστόσο, είναι κάποιοι θρύλοι οι οποίοι έχουν συνδεθεί με αυτά, και μάλιστα, καλό είναι να τα αποφύγουμε μόλις πέσει το σκοτάδι.
Φυσικά όλα αυτά είναι θρύλοι που αρέσουν να λέγονται και να τρομάζουν και τίποτε δεν συμβαίνει σε αυτά τα οικήματα.
Αν και όσοι πιστεύουν σε αυτά που ακούγονται λένε ότι «ναι τα σπίτια είναι στοιχειωμένα και καταραμένες ψυχές, περιφέρονται τα βράδια»
Ας ρίξουμε μια ματιά σε κάποια από αυτά τα στοιχειωμένα οικήματα που βρίσκονται στην Αττική.
Το Σανατόριο της Πάρνηθας
Η κατασκευή του κτιρίου ολοκληρώθηκε το 1916. Βρίσκεται στην Πάρνηθα και λειτούργησε σαν σανατόριο για να ανακουφίσει τους χιλιάδες ανθρώπους που πέθαιναν εκείνη την εποχή από φυματίωση. Λειτούργησε μέχρι το 1965 όπου μετά έγινε (ανεπιτυχώς) ξενοδοχείο.
Έχει χαρακτηριστεί ως το πιο στοιχειωμένο κτίριο της Ελλάδας και αποτελεί το σύμβολο ερευνητικών ομάδων που ασχολούνται με ζητήματα που αφορούν τα υπερφυσικά όντα.
Πλέον το κτίριο είναι ετοιμόρροπο. Όσοι έχουν μπει ισχυρίζονται ότι έχουν ακούσει παράξενες φωνές ενώ στους τοίχους του κυριαρχούν περίεργα σύμβολα. Οι φήμες λένε πως δεν πρέπει κάποιος βράδυ να κατέβει στο υπόγειο του που ήταν το νεκροτομείο του σανατορίου. Στήνουν χορό ψυχές που περιφέρονται.
Ακόμη και τώρα ακούγεται ότι κάποια σκοτεινά βράδια πηγαίνουν εκεί και κάνουν τις τελετές τους ομάδες σατανιστών, αφού το θεωρούν το ιδανικό μέρος για κάτι τέτοιο. Τίποτε δεν έχει αποδειχτεί.
.
Βίλα Καζούλη
Ο θρύλος λέει ότι χτίστηκε επάνω σε ένα οθωμανικό νεκροταφείο. Η Βίλα Καζούλη είναι ένα από τα πλέον εντυπωσιακά κτίρια της Αθήνας. Βρίσκεται στην Κηφισιά, σε μια έκταση 47 στρεμμάτων και χτίστηκε από τον Αιγυπτιώτη επιχειρηματία Νικόλαο Καζούλη σαν καλοκαιρινή του κατοικία.
Την περίοδο της γερμανικής κατοχής το κτίριο καταλήφθηκε από τους Γερμανούς που εγκατέστησαν εκεί το φρουραρχείο των SS. Στα υπόγεια της Βίλας Καζούλη μαρτύρησαν δεκάδες αγωνιστές.
Από τότε θεωρείται καταραμένο κτίριο. Mαρτυρίες ανθρώπων που το επισκέφθηκαν μιλούν για μια περίεργη αίσθηση που απλώνεται στα έρημα δωμάτια. Ενώ τα βράδια οι ψυχές βγαίνουν και ψάχνουν για ανάπαυση.
.
Αρχοντικό στο Πικέρμι
Άλλο ένα κτίριο δεμένο με θρύλους που αγγίζουν τα όρια του παραφυσικού. Σε αυτό το οίκημα, λέγεται ότι ο Περικλής Καλλέργης που ήταν επιστάτης στο κτήμα Σκουζέ που περιέβαλε το αρχοντικό, σκότωσε τυφλωμένος από ζήλια τη γυναίκα του και ύστερα αυτοκτόνησε.
Η ψυχή της βγαίνει τα βράδια και περιφέρεται για να βρει λύτρωση στα άδεια δωμάτια. Κάποιοι περαστικοί μάλιστα λένε πως όταν πέφτει η νύχτα ακούγονται φωνές και ουρλιαχτά.
Κάποιοι άλλοι λένε πως ακούνε μια γυναίκα να εκλιπαρεί για κάτι. Δεν μπορούν να προσδιορίσουν τι ακριβώς, αφού μετά – λένε – η φωνή αλλάζει και γίνεται αποκρουστική στα αυτιά τους.
.
Τα στοιχειωμένα σπίτια στο Παγκράτι
Η περιοχή του Μετς αποτέλεσε πρόσφορο έδαφος για όσους θέλουν να διηγηθούν «τρομακτικές και παράξενες» ιστορίες. Στον αριθμό 22 της οδού Άγρας δεσπόζει ένα σπίτι που άνηκε σε έναν πρώην σταυλάρχη του Βασιλιά Κωνσταντίνου.
Εκεί αναφέρεται ότι υπάρχουν περίεργα φώτα, μυστηριώδεις κινήσεις μορφών ενώ όσοι έχουν επισκεφθεί το σπίτι μιλούν για μια παράξενη ατμόσφαιρα και ένα παγωμένο αίσθημα αδικαιολόγητου φόβου.
Λίγο πιο πέρα στο Παγκράτι, στην οδό Πύρωνος και Προαιρεσίας βρίσκεται το σπίτι του πολιτευτή Μπακόπουλου. Φημολογείται ότι κατά την κατοχή, εγκαταστάθηκε εκεί η Γκεστάπο. Έπειτα από την απελευθέρωση της Ελλάδος, όλοι οι κάτοικοι της περιοχής, έκαναν λόγο για τις φωνές και τις κραυγές αυτών που θανατώθηκαν από τους Ναζί.
.
Ο Πύργος των Ονείρων
Στην οδό Σμολένσκι 4 στο Νέο Φάληρο ένα νεοκλασικό κτίριο παραμένει ακατοίκητο και ερειπωμένο εδώ και χρόνια. Σήμερα η πυκνή βλάστηση στον κήπο το κρύβει λίγο. Πρόκειται για το σπίτι ενός υφασματέμπορου που ονομαζόταν Κουρτάλης.
Σύμφωνα με τον μύθο ο Κουρτάλης ήταν ένας φιλόδοξος άνδρας που ήθελε να γίνει τραγουδιστής της όπερα. Δεν το κατάφερε. Αργότερα θέλησε να γίνει δήμαρχος της περιοχής. Για 4 ψήφους δεν το πέτυχε. Από τότε λέει ο θρύλος, άρχισε να μισεί τους ανθρώπους.
Κλείστηκε στο σπίτι και απομονώθηκε. Πέθανε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Τα βράδια λένε κάποιοι κάτοικοι της περιοχής ένα περάσεις από το σπίτι θα ακούσει κάποιον να τραγουδάει, πίσω από τα κλειστά πατζούρια. Μα αν πάς να αγγίξει την αυλόπορτα η φωνή θα ακουστεί σκληρή: «Μακριά. Ο πύργος είναι δικός μου».
.
Το μέγαρο της Δουκίσσης Πλακεντίας
Το μέγαρο της Δουκίσσης Πλακεντίας, το Καστέλο της Ροδοδάφνης, όπως ονόμασε η Δούκισσα της Πλακεντίας τη θερινή της κατοικία στην Πεντέλη.
Η Σοφί ντε Μαρμπουά – Λεμπρέν, γνωστή και ως Δούκισσα της Πλακεντίας, ήταν κόρη του Γάλλου διπλωμάτη Φραγκίσκου Μπαρμπέ – Μπαρμπουά και της Αμερικανίδας Ελίζαμπεθ Μουρ, κόρης του διοικητή της Πενσυλβάνια των Η.Π.Α. Φραγκλίνου Μουρ. Τον τίτλο της Δούκισσας τον απέκτησε όταν παντρεύτηκε στα 20 της χρόνια τον Κάρολο Λεμπρέν, Δούκα της Πλακεντίας και προστατευόμενο του Ναπολέοντα, με τον οποίο έμεινε μαζί 10 χρόνια. Απέκτησαν μια κόρη την Καρολίνα- Ελίζα Λεμπρέν, την οποία σύμφωνα με τις φήμες η Δούκισσα της Πλακεντίας αγαπούσε υπερβολικά. Οι μύθοι για εκείνη ξεκινούν όταν πεθαίνει η μονάκριβή της κόρη. Ο θάνατος της κόρης την είχε συγκλονίσει. Η Δούκισσα αρνούταν να δεχτεί το χαμό της γι αυτό λέγεται ότι αποφάσισε να ταριχεύσει το κορμί της ώστε να μην αναγκαστεί να την αποχωριστεί.
Σύμφωνα με τους μύθους της εποχής, η αγάπη της ήταν τόσο μεγάλη και παθολογική που κρατούσε το ταριχευμένο πτώμα της μέσα στο αρχοντικό και φερόταν στην κόρη της σαν να ήταν ζωντανή. Οι μύθοι για την Δούκισσα της Πλακεντίας, υποστηρίζουν ότι γύριζε με μια λευκή νυχτικιά γύρω από το ανάκτορο τις νύχτες και όσοι περνούσαν από κει νόμιζαν ότι ήταν φάντασμα, ή νεράιδα. Παράλληλα μια ανεξήγητη πυρκαγιά που έκαψε το ανάκτορο και αποτέφρωσε το ταριχευμένο πτώμα της κόρης της βύθισε τη Δούκισσα ακόμη περισσότερο στην τρέλα και γέννησε θρύλους. Πριν η περιοχή κατακλυστεί από νέους κατοίκους και ανακαινιστεί το κτίριο, κανείς δεν τολμούσε να περάσει από κοντά, πολλοί έλεγαν πως μια λευκοντυμένη μορφή τριγύριζε στα ερείπια ψάχνοντας, άλλοι άκουγαν παράξενες φωνές και ουρλιαχτά ανύπαρκτων σκύλων. Η Δούκισσα λένε πέθανε στην Πεντέλη, πολλές φορές μέχρι το θάνατό της ντυμένη στα άσπρα σαν φάντασμα, λιποδίαιτη και λιπόσαρκη, πεθαίνοντας είχε παρακρούσεις, μίλαγε στην κόρη της και έκλαιγε ώρες ολόκληρες.
Οι παλαιότεροι αφηγούνταν ότι η μάνα είχε τρελαθεί, σταμάτησε τους περιπάτους στη σπηλιά και στη λίμνη Θαλάσσι (ή Θαλώσσι), σταμάτησε να δέχεται κόσμο στο σπίτι της και ούτε καν δεχόταν τους κατοίκους της Πεντέλης που έρχονταν να της προσφέρουν λίγα από τα προϊόντα τους μέλι, φρέσκο ψωμί, γάλα, αυγά και σύκα.
.
Το σπίτι της Τζίνα Μπαχάουερ
Στη διασταύρωση των οδών Προφήτη Ηλία και Μάρκου Μπότσαρη στο Χαλάνδρι οι περαστικοί συναντούν μία ερειπωμένη μονοκατοικία. Πρόκειται για το σπίτι της Τζίνα Μπαχάουερ, Ελληνίδας κλασικής πιανίστριας διεθνούς φήμης.
Γεννήθηκε στην Αθήνα και πέθανε ξαφνικά το 1976. Στις 22 Αυγούστου 1976 για πρώτη φορά η Τζίνα Μπαχάουερ δεν ήταν πιστή στο ραντεβού της με το κοινό που την περιμένει στο κατάμεστο Ηρώδειο.
Έκτοτε, οι ιστορίες που κυκλοφορούν σχετικά με αυτό το οίκημα αναφέρουν ότι από το σπίτι ακούγονται περίεργοι θόρυβοι, μελωδίες πιάνου, ενώ εκεί γύρω κυκλοφορεί μία μαυροφορεμένη γυναίκα.
Οι μύθοι γύρω από την υψηλής αισθητικής κατοικία της Μπαχάουερ στο Χαλάνδρι είναι πολλοί. Ασυνήθιστοι θόρυβοι, μελωδίες πιάνου και η παρουσία μιας μαυροφορεμένης γυναίκας μέσα και γύρω από αυτό είναι μερικά από αυτά που ακούγονται περί των όσων συμβαίνουν εκεί.
Νεκροταφείο ζώων το υπόγειο του σπιτιού
Την απόλυτη φρίκη συναντά κανείς στο υπόγειο του σπιτιού. Κατεβαίνοντας τη μεγάλη εσωτερική σκάλα, το σκοτάδι γίνεται εντονότερο. Δεξιά βρίσκεται το μπάνιο και αριστερά η κουζίνα. Τα πάντα στο μπάνιο έχουν λεηλατηθεί. Η κουζίνα είναι σε καλύτερη κατάσταση. Στα ράφια υπάρχουν ακόμα μερικά μπαχαρικά και κουτιά τροφίμων και πολλά συρτάρια.
Το μεγαλύτερο μυστικό της μονοκατοικίας βρίσκεται στην κουζίνα. Στο βάθος, βρίσκεται μια συρταριέρα, με όλα τα συρτάρια κλειστά. Δεν επρόκειτο για μια απλή συρταριέρα μα για… «ησυχαστήριο» νεκρών ζώων.
Οι σκελετοί μικρόσωμων ζώων βρίσκονται παντού, χωρίς να μπορεί κανείς να προσδιορίσει περί τίνος πρόκειται. Γάτες; Κουνέλια; Η εμφάνιση μιας μουμιοποιημένης γάτας, ήταν σίγουρα το highlight της εξερεύνησης του σπιτιού. Ποιος την έβαλε εκεί; Κανείς δεν θα μάθει.
Το πιθανότερο σενάριο είναι να τοποθετήθηκε εκεί αφού πέθανε, για να «μείνει στο σπίτι». Το πιο παράδοξο; Η Τζίνα Μπαχάουερ λάτρευε τις γάτες και συνήθιζε να τις μαζεύει στην αυλή του σπιτιού της για να τις ταΐζει.
Μέχρι σήμερα, θα βρει κανείς κουτιά από κονσέρβες γάτας στον κήπο, ενώ λέγεται πως ακόμα και οι θαυμαστές της που πηγαίνουν να δουν το σπίτι, φέρνουν φαγητό για τις γάτες της γειτονιάς που –για έναν απροσδιόριστο λόγο- κατακλύζουν το χώρο.
.
Το νεοκλασσικό της ζωγράφου στην Καλλιθέα.
Γύρω από το όνομα της ζωγράφου Σοφίας Λασκαρίδου υπάρχει εδώ και χρόνια ένας θρύλος. Περνώντας κάποιος από την οδό Λασκαρίδου στην Καλλιθέα συναντά ένα εντυπωσιακό διώροφο νεοκλασικό.
Πρόκειται για την οικία της ζωγράφου. Η Σοφία Λασκαρίδου έζησε και πέθανε εκεί, ωστόσο η ζωή της έμελλε να αλλάξει μετά την αυτοκτονία του αγαπημένου της, του λογοτέχνη, Περικλή Γιαννόπουλου. Ο Περικλής Γιαννόπουλος δεν μπόρεσε να αντέξει το γεγονός ότι η Λασκαρίδου βρισκόταν μακριά του και το 1910 αυτοκτόνησε.
Έπειτα από αυτό η Λασκαρίδου βυθίστηκε στο πένθος. Κατέρρευσε. Σφράγισε τα πατζούρια για να μην μπαίνει φως στο σπίτι και έζησε έτσι μέχρι να πεθάνει. Συνεχώς λένε πως καθόταν σε μια κουνιστή πολυθρόνα σε ένα σκοτεινό δωμάτιο και έλεγε επαναλαμβανόμενα το όνομα του Γιαννόπουλου.
Μια μέρα πριν πεθάνει δώρισε το σπίτι στο δήμο και σήμερα στεγάζεται εκεί η Δημοτική Πινακοθήκη. Ο θρύλος λέει πως στο σπίτι περιφέρεται τα βράδια το φάντασμα της, γεμάτο ενοχές για τον θάνατο του λογοτέχνη.
.
Η γυναίκα που περιφέρεται τα βράδια στο Θησείο
Άλλη μια τραγική ιστορία που εξελίχθηκε σε τρομακτικό μύθο. Τη δεκαετία του 30΄ πίσω από τον σταθμό του ηλεκτρικού στο Θησείο κατοικούσε μια όμορφη κοπέλα. Η Αθανασία.
Όλοι είχαν να λένε για την ομορφιά της στην περιοχή. Η Αθανασία ήταν φτωχή. Πατέρα δεν είχε και δούλευε μέχρι αργά το βράδυ για να ετοιμάσει την προίκα της όταν παντρευτεί.
Όμως μια μέρα οι οικονομίες της έκαναν φτερά. Τις είχε κλέψει η ίδια της η μητέρα η οποία και εξαφανίσθηκε μαζί με τον εραστή της. Όταν ο αρραβωνιαστικός της Αθανασίας που είχε στο μεταξύ γνωρίσει, έμαθε ότι οι οικονομίες είχαν κάνει «φτερά», την παράτησε.
Η Αθανασία κρεμάστηκε από ένα δοκάρι μέσα στο ίδιο της το σπίτι. Άλλοι λένε ότι πρώτα σκότωσε τη μητέρα της και ύστερα αυτοκτόνησε. Όποια όμως και αν είναι η αλήθεια, στο σπιτάκι, που χρόνια τώρα είναι έρημο, πολλοί λένε οτι τις νύχτες ακούγεται ακόμη το γοερό κλάμα της άτυχης Αθανασίας….
Κάποιοι λένε πως μια μορφή πίσω από τον σταθμό του ηλεκτρικού τριγυρνάει τα βράδια ενώ από το σπίτι ακούγονται γυναικεία κλάματα τα οποία ξαφνικά μεταβάλλονται σε σατανικά γέλια.
Γίνετε μέλος της ομάδας μας “Βιβλίων Ορίζοντες” στο facebook πατώντας το παρακάτω σύνδεσμο
Επιμέλεια άρθρου Καλλιόπη Γιακουμή.