2.7 C
Greece
25 Οκτωβρίου, 2024
MORE ΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΝΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΡΓΙΩΡΗΣ: “Πιστεύω ότι η έλλειψη ορίων, οι λανθασμένες αξίες, ο κοινωνικός αποκλεισμός δεν είναι παθογένειες μιας κακής κοινωνίας, αλλά κυρίως ο καθρέπτης των δικών μας επιλογών, της δικιάς μας ψυχής.”

Συνέντευξη στον συγγραφέα 
Βαγγέλη Μαργιωρή

.

Κοντά μας σήμερα ο συγγραφέας του βιβλίου 

.

“ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΚΚΙΝΗ ΠΟΡΤΑ“

Το βιβλίο του κ. Μαργιωρή κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΠΝΟΗ.

.

1) «Το σπίτι με την κόκκινη πόρτα» είναι ο τίτλος του νέου σας βιβλίου που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πνοή. Μιλήστε μας για αυτό.

-Είναι το δεύτερο βιβλίο μου που βρίσκει το δρόμο του στις εκδόσεις. Μετά το σατυρικό «Τουρίστες στην ομίχλη» ακολούθησε «Το σπίτι με την κόκκινη πόρτα» που είναι μάλλον ψυχολογικό-αστυνομικό μυθιστόρημα. Εκτυλίσσεται στην Αθήνα του σήμερα, με βασικό πρωταγωνιστή τον κύριο Αδαμόπουλο, έναν μισογύνη υπάλληλο μεγάλης εταιρείας που λατρεύει τη μοναξιά του και μισεί μέχρι… θανάτου όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους.

 2) Τι σας ενέπνευσε και σας οδήγησε στη συγγραφή του;

-Ήθελα να δημιουργήσω έναν ήρωα που δεν θα διέθετε τα κύρια χαρακτηριστικά που, ενώ τα απαντάμε βέβαια συχνά στη λογοτεχνία, σπάνια τα βρίσκουμε στο δρόμο. Ο ψηλός, μελαχρινός γαλανομάτης με θεληματικό πιγούνι και συνάμα δυναμικό χαρακτήρα μου είχε γίνει μάλλον αντιπαθής, οπότε ήθελα κάποιον που να υστερούσε σε όλα τα σημεία, σωματικά και ψυχικά. Γύρω από αυτόν τον χαρακτήρα, τον κύριο Αδαμόπουλο, χτίστηκε όλη η ιστορία του βιβλίου.

3) Ο κ. Αδαμόπουλος είναι ο κεντρικός ήρωας του βιβλίου σας. Είναι ένας πολύ «ιδιαίτερος» χαρακτήρας θα έλεγα εγώ… Εσείς τι έχετε να μας πείτε γι’ αυτόν;

-Ο κύριος Αδαμόπουλος είναι ένας άνθρωπος που θα μπορούσε να είναι ο καθένας μας. Μπορεί κάλλιστα να είναι ο τύπος που κάθεται δίπλα μας στο λεωφορείο, απέναντί μας στο γραφείο, που περπατάει πίσω μας στο δρόμο. Ο κύριος Αδαμόπουλος είναι το προϊόν του καιρού μας. Αόρατος αλλά πάντα παρών. Αδιάφορος μεν, αλλά ταυτόχρονα γεμάτος με ενδιαφέροντα μυστικά. Ο ίδιος δεν θέλει να βρίσκεται ανάμεσα σε ανθρώπους αφού θεωρεί ότι μάλλον λερώνεται από την παρουσία των άλλων. Διατηρεί για τον εαυτό του μεγάλη ιδέα, πράγμα λογικό αφού είναι ο κάτοχος της μίας και μοναδικής αλήθειας, την οποία κατέκτησε μετά από σκέψη. Σκέψη που οι υπόλοιποι άνθρωποι δεν μπορούν ούτε να τη φτάσουν, αλλά ούτε και να την κατανοήσουν.

4) Είναι ένα βιβλίο καλογραμμένο και γεμάτο ανατροπές που ομολογώ πως εκπλήσσει ευχάριστα τον αναγνώστη του. Με ποια άλλα χαρακτηριστικά φροντίσατε να το προικίσετε;

-Κατά τη γνώμη μου το βασικό του προνόμιο είναι ότι υπάρχουν δύο ιστορίες, η μία κρυμμένη μέσα στην άλλη και η εξιστόρηση της πρώτης υποβοηθά την ανάδυση της δεύτερης. Ο αναγνώστης ενώ διαβάζει για τους περίεργους φόνους που συμβαίνουν μέσα στην εταιρεία όπου εργάζεται ο κύριος Αδαμόπουλος, ταυτόχρονα μαθαίνει για το ακόμη πιο βίαιο παρελθόν που έχει μείνει κρυμμένο κάτω από τη σκόνη και τα αποκαΐδια.

5) Η απουσία σωστών προτύπων, η μοναχικότητα των ατόμων, η περιθωριοποίηση του ανθρώπου από τον άνθρωπο, η αποξένωση, η υιοθεσία λάθος αξιών, η έλλειψη ορίων και πολλά άλλα είναι κάποια από τα θέματα που τολμάτε να θίξετε στο νέο σας μυθιστόρημα. Πιστεύετε πως είναι ικανά να διαμορφώσουν τον ανθρώπινο χαρακτήρα ή να τον αλλάξουν;

-Φυσικά! Διατηρούμε μια εικόνα για τον εαυτό μας με βάση όχι μόνο την ανατροφή μας, αλλά κυρίως με γνώμονα την εικόνα που έχουν οι άλλοι για εμάς. Ο περίγυρός μας, οι φιλικές, συναδελφικές και κοινωνικές μας σχέσεις παίζουν τεράστιο ρόλο στην εξέλιξη του χαρακτήρα μας. Όλοι μας είμαστε έτοιμοι να χαρακτηρίσουμε τον διπλανό μας και να του κρεμάσουμε μια ταμπέλα. Το παράδοξο είναι ότι ο διπλανός μας τις περισσότερες φορές θα προσπαθήσει να ανταποκριθεί στην ταμπέλα που του κρεμάσαμε. Πιστεύω ότι η έλλειψη ορίων, οι λανθασμένες αξίες, ο κοινωνικός αποκλεισμός δεν είναι παθογένειες μιας κακής κοινωνίας, αλλά κυρίως ο καθρέπτης των δικών μας επιλογών, της δικιάς μας ψυχής.

6) Οι χαρακτήρες του βιβλίου σας είναι όλοι δομημένοι σωστά και με βάθος. Καταφέρατε πολύ εύστοχα να κατευθύνετε τον αναγνώστη στο να τους καταλάβει και όχι μόνο να τους κρίνει. Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν αυτό για σας.

-Δεν είναι θέμα ευκολίας ή δυσκολίας. Είναι κάτι που θεωρώ αναγκαίο να γίνεται. Οι άνθρωποι και οι επιλογές τους δεν είναι τυχαία αποτελέσματα. Οι πράξεις είναι σαν το παγόβουνο, από το οποίο βλέπουμε μόνο την κορυφή, το 1/10 από αυτό. Το μεγαλύτερο μέρος του μένει κρυφό. Όταν ο οποιοσδήποτε δρα ή αντιδρά με έναν ορισμένο τρόπο, συνήθως υπάρχει λόγος που τον έχει οδηγήσει. Οι ήρωες των βιβλίων είναι άνθρωποι των οποίων οι πράξεις πρέπει να φωτίζονται κατάλληλα, ώστε να κατανοούν όλοι τα βαθύτερα κίνητρα που ορίζουν τις επιλογές τους.

7) Ποιες οι δυσκολίες που ενδεχομένως αντιμετωπίσατε εσείς κατά τη συγγραφή και πόσο καιρό χρειάστηκε για να ολοκληρώσετε το βιβλίο;

-Η σωστή σύνδεση των δύο ιστοριών ήταν αρκετά επίπονη διαδικασία, όπως και η σωστή ανάδειξη του χαρακτήρα του κυρίου Αδαμόπουλου. Ήθελα να είναι ένας χαρακτήρας τόσο αντιπαθής που να γίνεται… συμπαθής! Χρειάστηκα περίπου ένα χρόνο ίσως και λίγο περισσότερο μέχρι να κατασταλάξω στο τελικό αποτέλεσμα, αν και μικρές παρεμβάσεις είχα την τάση να κάνω ακόμα και μέχρι τη στιγμή που είχε φτάσει το βιβλίο στην επιμέλεια!

8)  Θέλω να μου πείτε 5 επίθετα που ταιριάζουν στο βιβλίο σας…

-Διεστραμμένο, ρεαλιστικό, εθιστικό, ανθρώπινο, ανατρεπτικό και μια ακόμη ως μπόνους… σκοτεινό…

9)  Το πρώτο σας βιβλίο «Τουρίστες στην ομίχλη» είναι ένα σατυρικό μυθιστόρημα, με πολύ εύστοχο και έξυπνο χιούμορ. Αυτή τη φορά, στο νέο σας βιβλίο, «Το σπίτι με την κόκκινη πόρτα», σας βλέπουμε να καταπιάνεστε με την αστυνομική λογοτεχνία. Πόσο εύκολη ήταν αυτή η μετάβαση για σας και τι σας οδήγησε σε αυτήν την απόφαση;

-Έχω την τύχη να συνεργάζομαι με έναν εκδοτικό οίκο που δεν περιορίζει και δεν τυποποιεί τους συγγραφείς με τους οποίους συνεργάζεται. Αυτό μου δίνει την ελευθερία να πειραματιστώ με διαφορετικά είδη. Η μετάβαση σε εμένα ήρθε αβίαστα. Ήθελα να αλλάξω ύφος και είδος, να ασχοληθώ με κάτι άλλο. Η διαδικασία της δημιουργίας του κεντρικού ήρωα, του κυρίου Αδαμόπουλου, ήταν τόσο επιτακτική, που δεν μπορούσα να την αγνοήσω.

10) Και τα δυο βιβλία σας μέχρι στιγμής έχουν πάρει πολύ καλές κριτικές και εσείς κρίνεστε από την μεγαλύτερη μερίδα του αναγνωστικού κοινού που σας έχει διαβάσει, ως ένας πολύ αγαπητός και ταλαντούχος συγγραφέας και μάλιστα πολλά υποσχόμενος. Δεδομένου ότι είστε νέος συγγραφέας πώς εισπράττετε αυτές οι καταξιώσεις;

-Όσα ευχαριστώ και να πω στους ανθρώπους που με έχουν στηρίξει και μου έχουν χαρίσει χρόνο για να μιλήσουν για τα βιβλία μου, πραγματικά θα είναι λίγα. Χαίρομαι που καταφέρνω και επικοινωνώ μέσω των βιβλίων με τους ανθρώπους. Αυτό είναι κάτι που πραγματικά μου δίνει ώθηση για να συνεχίσω στο χώρο των εκδόσεων.

11) Μιλήστε μας λίγο για σας

– …

12) Τι σας ενοχλεί,  τι σας φτιάχνει τη διάθεση, τι σας νευριάζει, τι δεν θα συγχωρούσατε, τι θα αλλάζατε αν θα μπορούσατε;

-Με ενοχλεί που δεν έχω μακριά μαλλιά, μου φτιάχνει τη διάθεση η κόρη μου και η γυναίκα μου, με νευριάζει που όλα τα ωραία πράγματα βλάπτουν την υγεία, δεν θα συγχωρούσα κάποιον που ισχυρίζεται πεισματικά ότι ξέρει τέλεια ένα θέμα και θα άλλαζα ένα φρικτό πουλόβερ που μου έκαναν δώρο στα γενέθλιά μου αλλά ήταν αγορασμένο από άλλη πόλη.

13) Τι βιβλία διαβάζετε συνήθως; Ποιο από αυτά που διαβάσατε πρόσφατα θα μας προτείνατε;

-Διαβάζω ανάλογα με τη διάθεση που έχω. Δεν κάνω διακρίσεις και μπορώ εύκολα να κινηθώ ανάμεσα σε αστυνομικά, ιστορικά, κοινωνικά και χιουμοριστικά. Για εμένα βασικό ενδιαφέρον έχει η ροή της ιστορίας και η αληθοφάνεια. Ανάμεσα σε αυτά που διάβασα πρόσφατα και πέρασα καλά μαζί τους ήταν «Ο ακίνδυνος» της Αφροδίτης Μανουσάκη, «Το Ρ της ερωμένης» της Ειρήνης Βαρδάκη, ο «Ερωσφόρος» του Γιώργου Καστέλλη, «4 βολικοί θάνατοι» του Αντώνη Γιανακού, «Το βαθύ ρήγμα» του Τόλη Αναγνωστόπουλου. Από ξένους συγγραφείς πραγματικά ξετρελάθηκα με το «Ο αιχμάλωτος του ουρανού» του Θαφόν.

14) Έχει «γεννηθεί» μέσα σας η ιδέα για το επόμενο βιβλίο σας και αν ναι… θα είναι και αυτή τη φορά κάτι διαφορετικό;

-Ναι και η ιδέα έχει γεννηθεί και το βιβλίο έχει πρόσφατα τελειώσει. Είναι ένα χιουμοριστικό μυθιστόρημα με το οποίο πέρασα υπέροχα όσο το έγραφα! Γέλασα και διασκέδασα με την ψυχή μου!

14+1  Εδώ λοιπόν μπορείτε να προσθέσετε μόνος σας, την ερώτηση που δεν σας έκανα… Τι δεν σας ρώτησα, που θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας;

 Το ταξίδι μπορεί να αρχίσει μόνο αν κάποιος ξεπεράσει τις αμφιβολίες του και βρει το θάρρος να κάνει το πρώτο βήμα. Να χτυπήσει το κουδούνι της μονοκατοικίας με την μικρή αυλή και την κάπως ξεθωριασμένη κόκκινη πόρτα. Ο κύριος Αδαμόπουλος ζει μόνος του εκεί, στο σπίτι με την κόκκινη πόρτα. Είναι καθισμένος στο σαλόνι του και καπνίζει τον, αρωματισμένο με βανίλια, καπνό από την πίπα του, όσο ακούει την αγαπημένη του μουσική. Σας περιμένει να τον ανακαλύψετε, να μάθετε για αυτόν. Μόνο να έχετε υπ’ όψιν ότι δεν του αρέσει να έχει κόσμο στο σπίτι…

Σας ευχαριστούμε πολύ κ. Μαργιωρή που μας μιλήσατε και μας χαρίσατε αυτήν την τόσο όμορφη συνέντευξη-γνωριμία μαζί  σας…

Καλοτάξιδο το βιβλίο σας!!

ΣΥΝΟΨΗ ΒΙΒΛΙΟΥ

«Το σπίτι με την κόκκινη πόρτα» είναι ο τίτλος του ψυχολογικού θρίλερ του Βαγγέλη Μαργιωρή που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πνοή.

Όταν κλείνει η κόκκινη πόρτα, οι κανόνες στο σπίτι είναι απλοί. Υπάρχει αυτός και η μοναξιά του, η πιο ιερή πραγματικότητα στον κόσμο. Ο κύριος Αδαμόπουλος είναι μόνος από επιλογή και νιώθει ευλογημένος γι’ αυτό. Όταν κλείνει η κόκκινη πόρτα, οι κανόνες έξω από το σπίτι είναι πολλοί και σύνθετοι. Ο κύριος Αδαμόπουλος είναι εκτεθειμένος σε όλους· στους γείτονες, στους συναδέλφους, στους προϊσταμένους. Ανίκανος να αντιμετωπίσει τη ζοφερή πραγματικότητα, καλεί σε βοήθεια τον παιδικό του φίλο, τον Κώστα. Και πράγματι, από κείνη την ημέρα η ζωή του παίρνει διαφορετική τροπή. Αυτό θα ήταν καλό για τον κύριο Αδαμόπουλο, αρκεί οι αλλαγές να μην άφηναν πίσω τους τόσα πτώματα…

Όταν κλείνει η κόκκινη πόρτα, οι κανόνες στο σπίτι είναι απλοί. Υπάρχει αυτός και η μοναξιά του, η πιο ιερή πραγματικότητα στον κόσμο. Ο κύριος Αδαμόπουλος είναι μόνος από επιλογή και νιώθει ευλογημένος γι’ αυτό. Όταν κλείνει η κόκκινη πόρτα, οι κανόνες έξω από το σπίτι είναι πολλοί και σύνθετοι. Ο κύριος Αδαμόπουλος είναι εκτεθειμένος σε όλους· στους γείτονες, στους συναδέλφους, στους προϊσταμένους. Ανίκανος να αντιμετωπίσει τη ζοφερή πραγματικότητα, καλεί σε βοήθεια τον παιδικό του φίλο, τον Κώστα.
Και πράγματι, από κείνη την ημέρα η ζωή του παίρνει διαφορετική τροπή.
Αυτό θα ήταν καλό για τον κύριο Αδαμόπουλο, αρκεί οι αλλαγές να μην άφηναν πίσω τους τόσα πτώματα…
.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
Ο Βαγγέλης Μαργιωρής γεννήθηκε πριν από σαράντα πέντε χρόνια στη Σάμο και μεγάλωσε στην Αθήνα.

Έχει σπουδάσει λογιστική και εργάζεται στο λογιστήριο μεγάλης ελληνικής εταιρίας. Ασχολείται με το διάβασμα από παιδί και με τη συγγραφή την τελευταία δεκαετία, δίνοντας έτσι υπόσταση στις διάφορες ιστορίες που κατά καιρούς κυκλοφορούν στο κεφάλι του.

Το 2017 έκανε το συγγραφικό του ντεμπούτο με το σατυρικό μυθιστόρημα «Τουρίστες στην Ομίχλη».

Το «Σπίτι με την κόκκινη πόρτα» είναι το δεύτερο βιβλίο του, ψυχολογικό-αστυνομικό θρίλερ, και κυκλοφορεί όπως και το πρώτο από τις Εκδόσεις Πνοή.

Συγγραφέας: Βαγγέλης Μαργιωρής
Τίτλος: Το σπίτι με την κόκκινη πόρτα
Σελ. 394 Διαστάσεις 14Χ21
Τιμή: 14,00 €
ΙSBN 978 618 5307 73 8
Ημερ. κυκλοφορίας 5/2019
Κωδικός: 19101

.

Η ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΚΑΛΛΙΟΠΗΣ ΓΙΑΚΟΥΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ “ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΚΚΙΝΗ ΠΟΡΤΑ”

“ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΚΚΙΝΗ ΠΟΡΤΑ”

……………………

Γίνετε μέλος της ομάδας μας “Βιβλίων Ορίζοντες” στο facebook πατώντας το παρακάτω σύνδεσμο

Βιβλίων Ορίζοντες

 

Επιμέλεια : Καλλιόπη Γιακουμή

 

Please follow and like us:
error678
fb-share-icon
Tweet 124
fb-share-icon20

Related posts

Αφιέρωμα στον …. Κώστα Κρομμύδα

Καλλιόπη Γιακουμή

“Σοφίας ΔΙΑΛΟΓΟΙ”

Καλλιόπη Γιακουμή

Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ‘30: ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΤΟΚΑΣ (27 Αυγούστου 1906- 30 Οκτωβρίου 1966) Μέρος α΄, της Δήμητρας Παπαναστασοπούλου

Καλλιόπη Γιακουμή

Αφήστε Ένα Σχόλιο